Tak ako móda, aj fotografia sa prispôsobuje súčasným trendom. Vďaka moderným informačným technológiám fotografi na celom svete sledujú čo sa zákazníkom páči a je momentálne v kurze. Je úžasné, ako sa rýchlo mení názor na posudzovanie kvality fotografie. Už sa prestala kritizovať korektnosť expozície snímky, jej farebná tonalita, kompozícia, neostrosť, vinetovanie objektívu a veľa iných relevantných faktorov. Je paradoxom, že zámerne tieto chyby a nedostatky práve v súčasnosti využívajú výrobcovia grafických editorov, aby ich následne ponúkali, ako top vychytávky. Prioritou je celkový vizuálny vnem z fotografie. Fotografia prevzala na seba veľmi dôležitú úlohu a tou je za každú cenu na seba upútať. Už nie je podstatný obsah fotografie, jej idea, alebo myšlienka. Podstatné je grafické prevedenie, ktoré fotografii pomôže vyniknúť z davu a strhnúť na seba pozornosť diváka. Súčasná fotografia je primárnym reklamným nosičom informácie. Až po nej nasleduje výstižne zvolený reklamný slogan. Tvorcovia grafických softvérov sa pretekajú, kto vyrobí jednoduchší, ale o to agresívnejší program na „mrchavenie“ t.j. zámerné kazenie fotografie. Mladí ľudia už nemusia vyhadzovať tisíce eur za nákup legálneho grafického softvéru. Ten je on-line prístupný na nete, v mobilných aplikáciách telefónov, jednoducho je všade. Jeho prednosťou je dostupnosť, intuitívnosť, jednoduchá a operatívna použiteľnosť. Ale tým čím, sa jeho tvorcovia chcú prezentovať je v prvom rade čo najväčší agresívny zásah a transformácia pôvodného obrazového súboru na nový artefakt s pridanou hodnotou tejto transformácie. A čuduj sa svete je to fakt chytľavé. Ani ja nie som výnimkou a na ukážku pridávam fotografie, ktoré boli takýmto spôsobom modifikované. Ako sa hovorí „proti gustu žiaden dišputát“. Quo vadis fotografia? Jedno je ale fakt – fotografia stále žije aj keď sa s ňou začínajú diať prečudesné veci.